And the life begin,step forward and believe Him Trust the faith Allah knows the best

#berdakwah melalui sehelai kertas

ASSALAMUALAIKUM :)


hari ni koii nak bercerita sikit.hihi.actually tahun lepas prefect f5 ada perjumpaan.then kitorang gather lah kat surau.fariez bagi ucapan sikit.then hakim karimi tunjuk satu mend yang menarik bagi aku.memang amaze betul.haha.actually.aku ingat ni pon sebab mira salleh.ataupon lebih manje lagi.mirae yang tanya tadi.haha.aku pongg dengan excited nyaa text mira daud.then aku kol dia tadi.tapi aku rase step yang aku buat ni lain sikit kot dengan hakim buat.okay hakim.sori.aku tak ingat sangat.hee.

begini alkisahnyaa.ada seorang muslim dan kafir bertemu.muslim ni berdakwah dekat kafir ni.

non-muslim : tempat apa paling saya suka pergi
muslim : lihat ni
ini adalah gereja.


non-muslim : tempat apa yang awak suka pergi pula ?
muslim : ini.


surau/masjid






non-muslim : tuhan awak ada berapa?
muslim :  satu sahaja




menunjukkan satu



muslim : awak tahu agama apa yang akan hancurkan dunia ini ?
non-muslim : agama apa?





kristian
#kecik-2 sudah.tak payah nak beria besar-2 ><


muslim : awak tahu tuhan apa yang akan menyelamatkan dunia ini?
non-muslim : tuhan?




Allah maha esa :)


ma shaa allah.berdakwah melalui kertas.ayukkk.sebarkan ini.meh nak ajar buat ni meh.mula-2 pergi ambik kertas A4.ambik dahh.duduk sini mehh.haha.




aku gunaa yang ini.haa,beria orkk.okay dah.

step pertama nyaaa.


okayy.so dia akan jadi macam gambar pertama tadi.



step keduanyaa.






step ketigaa.





step seterusnyaaa.


jangan buang yekk yang dah koyak tuhh.



seterusnyaaa.
akan jadik macam ini.




#buruk beno gaya koyaknyaa.haha.jangan tiru aksi ni :P

okay.lagi-2.









dan akhir sekali :)




okayy.dah siap.*harap maaf.kelam kabut gayanyaa.hihi.sampai sini sahaja.




No comments:

Post a Comment