And the life begin,step forward and believe Him Trust the faith Allah knows the best

Berkelana

ASSALAMUALAIKUM.

Berkelana.Mataku melirik ke arah seorang ayah yang dipimpin oleh dua orang anak kecil yang aku kira belum mengenal erti hidup.Hah?Macam aku kenal sangat.Lebih sayu lagi apabila ayah yang dipimpin mereka itu cacat penglihatan.Ribuan manusia mula berasak-asak di tengah kota.Tidak kira umur,agama,bangsa,negara,tinggi,rendah,pangkat dan makanan.Heh.Berkelana ke Kuala Lumpur.Yaaa.Memang ramai sungguh manusia.Tetapi aku heran.Kota ini telah dimonopoli orang asing kah?Payah benar mahu jumpa orang melayu tulen di sini.Yang ada pungg.Tak macam orang melayu dah.Huh.Rambut semerah cinta stilleto.Eh?Yang lelaki ada yang bertindik hidung.Fuhhh.Yang perempuan.Tak terkata.Ku kira bukan orang kita.Tetapi warga asing.Terlihat seorang pak cik berkerusi roda.Menjual tisu dan kerepek.Terpana sebentar.Sedang aku bergelak ketawa.Masih ramai insan yang bersedih duka.Terpaku.Sila sedar kalian.Saat azan maghrib berkumandang dari Masjid,aku lihat ramai insan yang berpusu-pusu menuju ke Masjid.Alhamdulillah.Tetapi segelintir lagi makin rancak berteriak,menebar kain,dan saling tawar menawar harga barang.Perlahan-lahan jendela di hotel itu aku tutup.
Sudah menghampiri jam 8 malam.Keluar dari hotel yang rangkaian telefonnya -,- .Mengisi perut yang sudah LAPAR ><.okay.sila makan.
Berjalan kaki pula menuju dataran merdeka.Ribuan orang telah membanjiri dataran merdeka.Yaaa.Malam cinta rasul sedang berlangsung.Habib Syech.Habib Ali.

Dah tak dek ape nak cerita.Malam tu memang meriah.K.Assalam.

No comments:

Post a Comment